25 Mart 2013 Pazartesi

Lahmacun Tarifi, Lahmacun Nasıl Yapilir? Yapılır?


LAHMACUN TARİFİ
LAHMACUNCUUUUUUUUU GELDİ HANIMMM …

Bir adaya düşersem ve yanıma ömrüm boyunca yetecek lahmacun ve dondurma verseler mutlu mutlu yaşarım. Tabii sevdiklerim de olsun. :)  Ama dondurma için buzdolabıda gerekiyor…  Neyse ben isteklerimi yeniden gözden geçireyim… :))

Yani ben sabah, öğle, akşam lahmacun yerim. Çıtımı çıkarmam. :)

Kıbrıs’a geldiğimden beri lahmacun yiyemiyorum. Neden derseniz ya yok, ya da olmasa daha iyi olurdu denecek kadar kötü. İstanbul’a her gittiğimde kendimi lahmacunculara, kebapçılara ve taksimdeki büfelere atıyorum.

Neyse İstanbul’a son gidişimden beri iki ay geçti. Benim lahmacun krizim giderek artmaya başlıyordu ki ben naaptım kalktım lahmacun yaptım. :)

Yediğim Lahmacunlar arasında ilk 5′e girecek kadar güzeldi. Mesut’da aynı şeyi söyledi. Ayrıca lahmacun yapmak ne kadar kolay birşeymiş. Dışarda bundan böyle lahmacun yemem. Belki yerim yaa :))) Ama nasıl yapıldığını, içine ne konulduğunu bildiğiniz, hem de steril bir ortamda kendi ellerinizden çıkan birşeyi yemenin keyfi bir başka…

Lahmacun Tarifini sevgili Kayserimutfagi‘ndan aldım. Birkaç ekleme yaptım. Kayserimutfagina çok teşekkür ederim.
LAHMACUN TARİFİ
Malzemeler:

Hamur için:

500 gr. un
1/2 paket toz maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tutam tuz
ılık su

İçi için:

250 gr. kuzu kıyma (dana kıyma kuru oluyor aynı lezzeti yakalayamazsınız)
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
3 soğan (rendeleyeceğiz)
2 domates (rendeleyeceğiz)
2 adet yeşil biber (küçücük doğrayacağız)
İstenen her türlü baharat (kekik, kimyon, karabiber, tuz)
3-4 diş sarımsak
1 tutam maydanoz
Hazırlanışı:

1- Unu bir kabın içine alın, havuz gibi açıp içine tuz, şeker ve mayayı koyun. Ilık su katarak kulak memesi kıvamında yoğurun. Mayalanmaya bırakın. Ben sıcak bir ortamda 30 dakika beklettim mayalandı.
2- Bir taraftan içini hazırlayın. Kıyma, salça, rendelenmiş soğan, rendelenmiş domates, maydanoz, baharatlar ve biberi iyice yoğurun. Ama siz kıymayı yağlı isteyin. Ve mutlaka kuzu kıyma kullanın.
3) Mayalanmış hamurdan küçük bezeler alın. Bu hamur 10 adet için. Hamurları lahmacun şeklinde açın. ve kıyma harcını hamurun üzerine yayın. Hamuru çok inceltmeyin.
4) Tavaya koyup üstünü kapakla kapatın.Kısık Ateşte  4-5 dakikada pişecektir. Afiyet olsun …

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder